WELKOM BIJ LICHTPUNT NEDERLAND!

WELKOM BIJ LICHTPUNT NEDERLAND!
  • gratis verzending vanaf 59,95
    bestelling onder 59,95 euro -> 6,50 euro verzendkosten
  • Veilig betalen met IDEAL, Paypal, creditcard of betalen bij afhalen
  • Geen bevestigings e-mail ontvangen? Controleer eerst uw spam-box / map ongewenste mail. Vóóral bij hotmail / live, en gmail adressen.

  • Levertijd: iedere dinsdag en donderdag verzending van pakketten. Standaard levertijd 2-4 werkdagen. Sommige artikelen, zoals lampenkappen worden op bestelling gemaakt en hebben een langere levertijd. Dit staat bij de producten aangegeven
  • open op dinsdag en donderdag: afhalen en telefonisch contact kan op deze dagen. Uiteraard kunt u andere dagen ook per e-mail contact opnemen.

      Klik op het onderwerp hieronder om direct naar de informatie te gaan:

      BESTELLEN:

      Hoe plaats ik een bestelling op de site?

      1.     Indien u een product uit onze webshop wilt bestellen, gaat u naar het artikel van uw keuze en klikt u op 'in winkelwagen'. Als u nog meer artikelen wilt bestellen, klikt u op ‘verder winkelen’. Bent u klaar, klik dan op ‘naar winkelwagen'.
      2.     In uw winkelwagen heeft u de gelegenheid om het aantal te wijzigen of artikelen te verwijderen uit de winkelwagen. Indien u klaar bent met winkelen en de bestelling wilt plaatsen klikt u op ‘bestelling afronden’.
      3.     Vervolgens komt u bij het scherm waar wij u vragen uw persoonlijke gegevens in te vullen en een betaalmethode te kiezen. U kunt hier ook een afwijkend afleveradres aangeven. Vervolgens klikt u op ‘bestelling afronden’.
      4.     Als laatste vragen wij u de bestelgegevens nog een laatste keer te controleren, alvorens de bestelling definitief te plaatsen. Indien alle gegevens juist zijn, accepteert u de voorwaarden en klikt u op ‘bestelling afronden’.
      5.     Indien u hebt gekozen voor ‘Overboeking’, is uw bestelling geplaatst en ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. In het geval van alle overige betaalmethoden wordt u nu eerst doorgestuurd naar de geselecteerde betaalpagina. Zodra u uw betaling hebt afgerond, is uw bestelling geplaatst. U ontvangt dan direct een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur).

      Kan ik telefonisch of per e-mail bestellen?
      Lukt het niet om uw bestelling via de site te plaatsen of heeft u nog vragen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer 076-5321822 (lokaal tarief). Uiteraard helpen wij u graag bij het plaatsen van uw bestelling. U mag de bestelling ook via de e-mail doorgeven. Houdt u er dan wel rekening mee dat alle handmatige bestellingen iets meer tijd in beslag nemen.

      Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?
      Als u een bestelling via de site plaatst, ontvangt u van ons een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur). Mocht u deze niet hebben ontvangen, dan is uw bestelling mogelijk niet goed doorgekomen. Controleer eerst uw SPAM-box. Met name bij e-mail adressen van hotmail en gmail belanden deze standaard in de ongewenste e-mail. Twijfelt u, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen en bellen met  076-5321822 (lokaal tarief) of mailen naar info@LichtpuntNederland.nl
      Annuleren vóór verzending en ontvangst.
      Indien u uw bestelling wenst te annuleren, dient dat voortijdig te gebeuren. Dat betekent, dat de levering nog niet verzonden is. Indien de levering reeds verzonden is, geldt het retourrecht. U dient dan zelf zorg te dragen voor het correct retourzenden van de bestelling.
      Bestellen en afleveren in het buitenland:
      Lichtpunt Nederland verstuurt de door u bestelde artikelen ook naar het buitenland.
      Woont u buiten Nederland of Belgie, neem dan vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden, betaalgegevens en verzendkosten.
      BTW bij intracommunautaire levering:
      De webshop is een internetwinkel die openbaar toegankelijk is (voor consumenten). Het is het daarbij verplicht om BTW in rekening te brengen, ook als er sprake is van levering vanuit Nederland naar Belgie omdat wij wettelijk verplicht zijn uw BTW vrijstelling vooraf te controleren. Bent u aangemerkt als ondernemer en BTW- plichtig in Belgie, en wenst u gebruik te maken van de verlegde BTW-regeling, dan kunt u uitsluitend bestellen via de e-mail en om een nul-BTW factuur vragen voor een intracommunautaire levering. Uw bestelling zal dan via de e-mail worden behandeld. Indien u toch via de site bestelt, betaalt u de 21% BTW. Deze kunt u dan wel zelf terugvragen bij uw belasting/btw aangifte of middels een formulier, wanneer u het al eerder terug wilt ontvangen. Het is niet mogelijk om te bestellen en af te rekenen om vervolgens de BTW terugbetaald te krijgen. Dit omdat er bij de online betaalopties BTW vermeld staat over bedragen (bijv. bij paypal of creditcard: betaal ik u 21% terug dan registreert paypal/creditcard nog steeds BTW over het restbedrag). i.v.m. Europese wetgeving omtrent illegale financiering/witwassen  werk ik niet mee om u toch op deze wijze terug te betalen.

      BETALEN

      Hoe kan ik betalen?
      U kunt er voor kiezen om uw bestelling vooraf te betalen of voor betaling bij aflevering/ophalen.
      1. Als u voor vooruitbetaling kiest:
        - betaalt u rechtstreeks via uw bank d.m.v. IDEAL of creditcard
        - betaalt u met PayPal.
        - kiest u voor overschrijving waarna u zelf het bedrag overmaakt.
        De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden, zodra uw betaling is ontvangen en de artikelen op voorraad zijn.
      2. U kunt het product uiteraard zonder extra kosten komen afhalen. Kies dan voor de optie betalen bij afhalen.
      3. Betalen bij aflevering: indien u producten onder rembours laat verzenden, betaalt u de kosten van het product aan de deur. De verzendkosten zelf dienen wel vooruit te worden voldaan, zodat wij zeker weten dat uw bestelling serieus is.
      De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden zodra uw betaling is ontvangen.

      Factuur:
      Als u voor een bestelling onder vooruitbetaling heeft gekozen, ontvangt u de factuur direct per mail, zodra u uw bestelling op de site heeft afgerond. Voor alle andere betaalmogelijkheden geldt, dat u de factuur per mail ontvangt, zodra wij uw betaling hebben ontvangen.
      De factuur geldt tevens als uw garantiebewijs.
      Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen van uw bestelling en betaling? (bijv. omdat uw computer vastliep tijdens het afronden van de bestelling). Dan kan het zijn dat uw bestelling niet geplaatst is. Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

      Bankgegevens:
      Rekening (IBAN): NL87 RABO 0153 7845 20
      BIC: RABONL2U
      t.n.v. Bloqq v.o.f.
      te: Oss
      Lichtpunt Nederland is onderdeel van Bloqq vof
      Vermeld altijd het nummer van u bestelling bij overschrijving.
      Het is niet mogelijk op rekening te kopen.

      Elders goedkoper?

      Bij sommige artikelen staat vermeld dat wij voor u kunnen kijken of er iets met de prijs gedaan kan worden, indien deze bij de concurrent goedkoper is. Dit geldt alleen voor nieuw in doos aangeboden artikelen, dus geen showroomartikelen, verouderde modellen o.i.d.. Het moet een Nederlandse site betreffen. De prijs dient direct zichtbaar te zijn voor de aanbiedingsprijs (dus niet in combinatie met een cadeaubon of waardecheque o.i.d.). Het bedrag bij de concurrent moet incl. BTW zijn. Het dient om exact hetzelfde product te gaan (model, naam, artikelnummer en dezelfde fabrikant). Voorwaarde is ook, dat u een actuele link naar de concurrent meestuurt, zodat dit vergeleken kan worden.

      Zakelijke klanten

      Op de artikelen van onze eigen productie, import en agentschap kunnen zakelijke wederverkopers korting krijgen. Het is hierbij van belang dat u een geldige KvK inschrijving en BTW nr heeft met uw bedrijf en geregistreerd staat voor detailhandel danwel projecten of bouw. Voor zakelijke inkoop geldt een afname en franco levering vanaf 250- euro netto excl. BTW.


      BEZORGING

      levertijd
      Géén vandaag besteld morgen in huis garantie. Is uw bestelling geplaatst en is de betaling ontvangen, dan zorgen wij ervoor dat het product zo spoedig mogelijk bij u wordt aangeboden. Lichtpunt Nederland streeft ernaar om zo veel mogelijk producten op voorraad te houden en binnen 1 week te verzenden. Wij verzenden 2x per week, meestal dinsdag en donderdag. Specifieke lampjes moeten soms speciaal voor u besteld worden en dit kan 5 tot 10 werkdagen duren. Van veel lichtbronnen is het moeilijk inschatten in welke hoeveelheid ze verkocht worden, soms koopt iemand er 1 à 2, en een ander 20, als hij/zij het huis er mee vol heeft hangen of een voorraad aanlegt. Gelukkig kunnen deze vaak binnen enkele dagen weer op voorraad zijn. Handgemaakte armaturen zijn gebonden aan een langere levertijd (zie de productomschrijving bij het artikel). Zodra uw bestelling compleet is, sturen wij de goederen direct op. Is een product (tijdelijk) niet leverbaar, *dan halen wij deze in principe uit onze webshop gedurende die periode of passen de levertijd in de productomschrijving aan. Mocht een product desondanks toch onverwachts een langere levertijd hebben, dan  nemen wij contact met u op en behoudt u het recht de bestelling te annuleren.

      Pakketten worden doorgaans 2x per week verzonden. Meestal dinsdag en donderdag.


      Bezorgservice
      De meeste bestellingen versturen wij voor u per PostNL. PostNL biedt 2 afleverpogingen of levert het af bij de buren danwel een parcelshop. Het is helaas niet mogelijk om aan te geven dat het pakket niet bij de buren afgegeven mag worden. Is het pakket afgeleverd bij een parcelshop en haalt u het pakket niet binnen 10 dagen af, dan zal het pakket geretourneerd worden aan Lichtpunt Nederland.
      Na verzending ontvangt u een automatisch bericht met de pakketcode waarmee u de bezorging via www.tracktrace.nl kunt volgen (eventueel in uw spambox).
      Het is bij deze diensten niet mogelijk aan te geven op welke dag of tijdstip er kan worden afgeleverd. Doorgaans leveren ze het pakket  alleen doordeweeks af (in veel delen van Nederland ook op zaterdag).
      Bestelt u vanaf  59.95 euro? Dan is de verzending gratis. Voor bestellingen onder dat bedrag zijn de verzendkosten 6,50 euro.

      Niet alle pakketten worden via PostNL verzonden. Sommige gaan i.v.m. de breekbaarheid of afmetingen via een privé-koerier.

      Het is niet mogelijk om aan te geven dat u het pakket wilt ophalen of laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.

      Bezorging door privé-koerier
      Sommige artikelen zijn niet geschikt om per pakketpost  te versturen. Hiervoor schakelen wij een gespecialiseerd transportbedrijf in, dat het armatuur zorgvuldig vervoert of wij maken met u een afspraak om deze zelf bij u te bezorgen. De extra kosten van  20,- euro die hiervoor gemaakt worden, ontvangt u van ons als korting.

      RETOURNEREN

      MELD UW RETOUR VOORAF ALTIJD AAN. DAN KUNNEN WIJ VOOR U MEE OPLETTEN OF HET AANKOMT.

      Het kan zijn, dat u een artikel wilt retourneren, omdat het bijvoorbeeld niet bevalt of u wilt afzien van de aankoop.
      Artikelen mogen binnen 14 dagen na aankoop worden geretourneerd. U krijgt dan het bedrag teruggestort . De verzendkosten voor het terugsturen van een product komen voor uw eigen rekening evenals het risico voor het verzenden. De artikelen die wij verkopen zijn gevoelig: u dient daarom voor een adequate verpakking te zorgen. Het product dient in de originele staat te worden geretourneerd en zal bij retourneren gecontroleerd worden op wijzigingen aan het product. U dient een retour vooraf per e-mail te melden, zodat wij op de hoogte zijn. U ontvangt eventueel instructies en de retour wordt bij ons geregistreerd.

      Maatwerk lampenkappen:
      Alle stoffen lampenkappen worden speciaal op bestelling met de hand gemaakt. Deze vallen onder maatwerk en kunnen niet zonder overleg geretourneerd worden. Laat u voor uw bestelling adviseren of u de juiste maat en stof bestelt. Wij adviseren u hiervoor langs te komen bij onze vestiging Breda. Bent u desondanks niet tevreden met de ontvangen kap, neem dan altijd eerst contact met ons op.

      Ik heb niet het juiste artikel ontvangen of het artikel is beschadigd.
      In het geval dat u het verkeerde artikel geleverd heeft gekregen of het door u bestelde artikel beschadigd is aangekomen, verzoeken wij u hier binnen 3 dagen per e-mail melding van te maken.
      U kunt het artikel terugsturen naar Lichtpunt Nederland. Daarna zullen wij z.s.m. het juiste artikel naar u toesturen, zonder hiervoor opnieuw kosten te berekenen. Wilt u toch afzien van de koop, dan zijn de gemaakte kosten voor uw eigen rekening.

      Naar welk adres kan ik artikelen terugsturen?
      U kunt artikelen retourneren aan:
      Bloqq / Lichtpunt NL
      Charles Petitweg 7-A8
      4827 HJ  BREDA
      Nederland

      Gelieve uw naam en bestelnummer + de retourcode op een briefje o.i.d. erbij te stoppen. Dan kan het direct voor u verwerkt worden na binnenkomst.

      Of print het retourformulier met instructies:

      Artikelen die als ''showroommodel'' worden verkocht, kunnen niet geretourneerd worden. Deze worden verkocht ''zoals ze zijn'' in gebruikte staat, soms met een krasje of vlekje. Dit is ook de reden dat deze flink zijn gereduceerd in prijs. Het staat u vrij om deze eerst te komen bekijken. Showroommodellen kunnen doorgaans überhaupt niet verzonden worden en alleen afgehaald. Alleen in overleg kan anders worden besloten.

      De belangrijkste regels bij het retourzenden:

      -meld uw retour vooraf aan. Dan zijn we op de hoogte dat het onderweg is en kunnen we voor u mee opletten of het aankomt.

      -verpak het goed, op eenzelfde wijze als geleverd. Ook dient de originele verpakking van het product intact en onbeschreven te zijn.

      -het product dient weer compleet en onbeschadigd te worden teruggezonden

      -u verzendt het pakket via dezelfde of soortgelijke pakketdienst.

      -producten en de productverpakking die beschadigd/incompleet worden teruggezonden kunnen niet als nieuw worden teruggenomen.

      -u draagt het risico voor een juiste terugzending. Indien u een pakket niet aangetekend verzendt en het raakt zoekt/komt niet aan, dan draagt u hiervoor zelf het risico.

      Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
      Zodra wij het artikel in ongeschonden staat hebben ontvangen, wordt bekeken of u het juiste artikel heeft teruggezonden en er geen wijzigingen aan zijn gemaakt. Vervolgens maken wij het aankoopbedrag incl. verzendkosten over. Verzendkosten voor het terugsturen zijn voor uw eigen rekening. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het artikel wordt het aankoopbedrag door Lichtpunt Nederland overgemaakt. Aan betalingen die wij van u ontvangen zijn kosten verbonden. Daarom zullen de meeste terugbetalingen, met name die met creditcard en paypal, worden teruggedraaid (naar hetzelfde rekeningnummer). U heeft dan helaas niet de keuze om het bedrag op andere wijze/rekening te ontvangen.

      Garantie:
      Op alle armaturen krijgt u 1 jaar garantie. Op veel van onze producten krijgt u zelfs een garantietermijn van 2 jaar of langer. Mocht er zich toch een defect voordoen binnen die periode, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij zullen u verzoeken het defecte artikel in te leveren en stellen vast of het artikel gerepareerd kan worden. De kosten voor reparatie neemt Lichtpunt Nederland voor rekening. Kan het artikel niet gerepareerd worden, dan ontvangt u een vervangend exemplaar. De garantie is afhankelijk van de manier waarop u het artikel gebruikt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor de garantie. Bij garantie dient u het aankoopbewijs te overleggen, wij verzoeken u dan ook dit zorgvuldig te bewaren gedurende de garantieperiode.
      Lichtbronnen zijn wettelijk uitgesloten van garantie, omdat het gebruik hiervan niet gecontroleerd kan worden. Alle losse, niet dichtgesealde, lichtbronnen worden door ons van te voren gecontroleerd op breuk en werking. Vaak worden lichtbronnen als service bij een armatuur geleverd, zodat de aankoop geen extra hoge kosten met zich meebrengt. Deze lichtbronnen vallen niet onder de garantie die op het armatuur worden gegeven.