WELKOM BIJ LICHTPUNT NEDERLAND!

WELKOM BIJ LICHTPUNT NEDERLAND!
  • gratis verzending vanaf 59,95
    bestelling onder 59,95 euro -> 6,00 euro verzendkosten
  • Geen bevestigings e-mail ontvangen? Controleer eerst uw spam-box / map ongewenste mail. Vóóral bij hotmail / live, en gmail adressen.

  • Levertijd: iedere dinsdag en donderdag verzending van pakketten. Standaard levertijd 2-5 werkdagen. Sommige artikelen, bijv. lampenkappen worden op bestelling gemaakt en hebben een langere levertijd. Dit staat bij de producten aangegeven
  • open op dinsdag en donderdag: afhalen en telefonisch contact kan op deze dagen. Uiteraard kunt u andere dagen ook per e-mail contact opnemen
  • Belgisch bedrijf en zonder BTW bestellen? -> uitsluitend mogelijk door te bestellen via de e-mail.
  • Cookies? Ik hoef (en wil principieel) géén informatie van u of uw gedrag niet volgen op internet. Daarom werkt deze site alleen met functionele cookies zodat bijv. het winkelwagentje uw producten onthoud wanneer u op verschillende pagina's klikt. Verder hoef ik niets van u te weten wat u nog meer op internet doet, houd ik zelfs géén gegevens bij van uw gedrag op mijn eigen site en worden uw gegevens ook niet verkocht aan marketingbedrijven.
  • LAMPENKAPPEN ATELIER IS I.V.M. VAKANTIE  GESLOTEN VAN 18 JULI T/M 10 AUGUSTUS. U KUNT TOT 13 JULI BESTELLEN. ORDERS DIE LATER BESTELD WORDEN ZULLEN PAS HALF/EIND AUGUSTUS UITGELEVERD WORDEN.

      Klik op het onderwerp hieronder om direct naar de informatie te gaan:

      BESTELLEN:

      Hoe plaats ik een bestelling op de site?

      1.     Indien u een product uit onze webshop wilt bestellen, gaat u naar het artikel van uw keuze en klikt u op 'in winkelwagen'. Als u nog meer artikelen wilt bestellen, klikt u op ‘verder winkelen’. Bent u klaar, klik dan op ‘naar winkelwagen'.
      2.     In uw winkelwagen heeft u de gelegenheid om het aantal te wijzigen of artikelen te verwijderen uit de winkelwagen. Indien u klaar bent met winkelen en de bestelling wilt plaatsen klikt u op ‘bestelling afronden’.
      3.     Vervolgens komt u bij het scherm waar wij u vragen uw persoonlijke gegevens in te vullen en een betaalmethode te kiezen. U kunt hier ook een afwijkend afleveradres aangeven. Vervolgens klikt u op ‘bestelling afronden’.
      4.     Als laatste vragen wij u de bestelgegevens nog een laatste keer te controleren, alvorens de bestelling definitief te plaatsen. Indien alle gegevens juist zijn, accepteert u de voorwaarden en klikt u op ‘bestelling afronden’.
      5.     Indien u hebt gekozen voor ‘Overboeking’, is uw bestelling geplaatst en ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. In het geval van alle overige betaalmethoden wordt u nu eerst doorgestuurd naar de geselecteerde betaalpagina. Zodra u uw betaling hebt afgerond, is uw bestelling geplaatst. U ontvangt dan direct een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur).

      Kan ik telefonisch bestellen?
      Nee. Lukt het niet om uw bestelling via de site te plaatsen of heeft u nog vragen, dan mag u uiteraard altijd contact opnemen via de e-mail. Vermeld daarbij wel duidelijk uw gegevens en wat u wilt.. Uiteraard helpen wij u graag verder en voeren een bestelling handmatig in. Houdt u er dan wel rekening mee dat alle handmatige bestellingen iets meer tijd in beslag nemen.

      Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?
      Als u een bestelling via de site plaatst, ontvangt u van ons een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur). Mocht u deze niet hebben ontvangen, dan is uw bestelling mogelijk niet goed doorgekomen. Controleer eerst uw SPAM-box. Met name bij e-mail adressen van hotmail en gmail belanden deze standaard in de ongewenste e-mail. Twijfelt u, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen door te mailen naar info @ LichtpuntNederland.nl
      Annuleren vóór verzending en ontvangst.
      Indien u uw bestelling wenst te annuleren, dient dat voortijdig te gebeuren. Dat betekent, dat de levering nog niet verzonden is. Indien de levering reeds verzonden is, geldt het retourrecht. U dient dan zelf zorg te dragen voor het correct retourzenden van de bestelling.
      Bestellen en afleveren in het buitenland:
      Lichtpunt Nederland verstuurt de door u bestelde artikelen ook naar Belgie en Duitsland.
      Woont u buiten Nederland of Belgie, neem dan vóóraf vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden, betaalgegevens en verzendkosten. Bestellingen met adressen buiten Nederland, Belgie of Duitsland die u via de site opgeeft zullen worden geannuleerd.

      BTW bij intracommunautaire levering:
      Het is mogelijk om vanuit het buitenland zonder BTW te kopen. Dit dient u via de mail aan te vragen en kan niet via de webshop.
      De webshop is een internetwinkel die openbaar toegankelijk is (voor consumenten). Er is dus géén sprake van een account aanmaken waarbij uw bedrijf eerst geverifieerd word en in een afgeschermde omgeving kan bestellen. Het is het daarom verplicht  BTW in rekening te brengen, ook als er sprake is van levering vanuit Nederland naar Belgie omdat wij wettelijk verplicht zijn vooraf uw BTW vrijstelling te controleren. Er zijn namelijk nogal wat consumenten die gegevens invullen in het bedrijfsnaam en BTW veld  maar ook bedrijven met een geldig BTW nummer die echter niet BTW plichtig zijn. Het kan wettelijk dus ook niet dat iedereen die een bedrijfsnaam opgeeft automatisch zonder BTW afrekent omdat niet iedereen daar recht op heeft. Bent u aangemerkt als ondernemer en BTW- plichtig in Belgie, en wenst u gebruik te maken van de verlegde BTW-regeling, dan kunt u uitsluitend bestellen via de e-mail en om een nul-BTW factuur vragen voor een intracommunautaire levering. Uw bestelling zal dan via de e-mail worden behandeld.
      De software van de webshop is niet in staat om consumenten die willekeurige cijfers of een tel.nummer in het veld van het BTW nummer invullen te herkennen noch het verschil tussen bedrijven die géén BTW-aangifte doen en die dat wel doen. Daarom kunt u bij mij niet via de site zonder BTW bestellen.
      Indien u toch via de site bestelt, betaalt u de 21% BTW. Deze staat duidelijk en op meerdere momenten tijdens het bestelproces aangegeven. Ik mag er daarom vanuit gaan dat u bewust kiest om mét BTW te bestellen. Deze kunt u dan nog wel zelf terugvragen in de betreffende box bij uw belasting/btw aangifte(box: leveringen/diensten uit landen binnen de EU) of middels een formulier bij de Nederlandse belastingdienst, wanneer u het al eerder terug wilt ontvangen. Uw belastingdienst ziet dit als voorbelasting en zal dit aftrekken van het totaal bedrag. Het nettoresultaat van buitenlandse inkopen op uw btw-aangifte is dus nul.
      Het is niet mogelijk om te bestellen en af te rekenen om vervolgens de BTW terugbetaald te krijgen. O.a. omdat er bij de online betaalopties BTW vermeld staat over bedragen (bijv. bij paypal of creditcard: betaal ik u 21% terug dan registreert paypal/creditcard nog steeds BTW over het resterende bedrag). Ook klopt de factuur dan niet meer.  I.v.m. strikte Europese wetgeving omtrent illegale financiering en witwassen  werk ik niet mee om u toch op deze wijze terug te betalen.  Bestellen zonder BTW  -> altijd vooraf aanvragen!
      Regelmatig komt het voor dat een Belgische klant zijn/haar particuliere gegevens opgeeft voor het afleveradres en/of met zijn/haar privé (paypal) account betaald. Daarna stuurt betreffende klant een mail met het verzoek om een zakelijke factuur en wil de BTW terug. Dit kan bij de belasting dienst als fraude gezien worden. Regelgeving van de belastingdienst wordt zéér formeel toegepast en de boetes zijn hoog. Ik werk hier daarom niet aan mee.
      Afhalen met 0% BTW  kan ook. Indien u namens een Belgisch bedrijf koopt dat BTW plichtig is, maar de goederen zelf komt afhalen is een factuur met verlegde BTW uitsluitend mogelijk indien u een exportverklaring ondertekend. De belastingdienst wil dit als bewijs dat de goederen daadwerkelijk het land verlaten, anders geldt er alsnog 21% belasting. Het is niet mogelijk goederen af te halen en daarna BTW terug te vragen. U dient dit vooraf aan te geven en een ondertekende exportverklaring mee te nemen.

      BETALEN

      Hoe kan ik betalen?
      U kunt er voor kiezen om uw bestelling vooraf te betalen of voor betaling bij aflevering/ophalen.
      1. Als u voor vooruitbetaling kiest:
        - betaalt u rechtstreeks via uw bank d.m.v. IDEAL of creditcard
        - betaalt u met PayPal.
        - kiest u voor overschrijving waarna u zelf het bedrag overmaakt.
        De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden, zodra uw betaling is ontvangen en de artikelen op voorraad zijn.
      2. U kunt het product uiteraard zonder extra kosten komen afhalen. Kies dan voor de optie betalen bij afhalen.
      3. Betalen bij aflevering: indien u producten onder rembours laat verzenden, betaalt u de kosten van het product aan de deur. De verzendkosten zelf dienen wel vooruit te worden voldaan, zodat wij zeker weten dat uw bestelling serieus is.
      De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden zodra uw betaling is ontvangen.

      Factuur:
      Als u voor een bestelling onder vooruitbetaling heeft gekozen, ontvangt u de factuur direct per mail, zodra u uw bestelling op de site heeft afgerond. Voor alle andere betaalmogelijkheden geldt, dat u de factuur per mail ontvangt, zodra wij uw betaling hebben ontvangen.
      De factuur geldt tevens als uw garantiebewijs.
      Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen van uw bestelling en betaling? (bijv. omdat uw computer vastliep tijdens het afronden van de bestelling). Dan kan het zijn dat uw bestelling niet geplaatst is. Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

      Bankgegevens:
      Rekening (IBAN): NL87 RABO 0153 7845 20
      BIC: RABONL2U
      t.n.v. Bloqq v.o.f.

      Lichtpunt Nederland is onderdeel van Bloqq vof
      Vermeld altijd het nummer van u bestelling bij overschrijving.
      Het is niet mogelijk op rekening te kopen.

      Zakelijke klanten

      Op de artikelen van onze eigen productie, import en agentschap kunnen zakelijke wederverkopers korting krijgen. Het is hierbij van belang dat u een geldige KvK inschrijving en BTW nr heeft met uw bedrijf en geregistreerd staat voor detailhandel danwel projecten of bouw. Voor zakelijke inkoop geldt een afname en franco levering vanaf 350- euro netto excl. BTW.


      BEZORGING

      levertijd
      Géén vandaag besteld morgen in huis garantie. Is uw bestelling geplaatst en is de betaling ontvangen, dan zorgen wij ervoor dat het product zo spoedig mogelijk bij u wordt aangeboden. Lichtpunt Nederland streeft ernaar om zo veel mogelijk producten op voorraad te houden en binnen 1 week te verzenden. Wij verzenden 2x per week, meestal dinsdag en donderdag. Specifieke lampjes moeten soms speciaal voor u besteld worden en dit kan 5 tot 10 werkdagen duren. Van veel lichtbronnen is het moeilijk inschatten in welke hoeveelheid ze verkocht worden, soms koopt iemand er 1 à 2, en een ander 20, als hij/zij het huis er mee vol heeft hangen of een voorraad aanlegt. Gelukkig kunnen deze vaak binnen enkele dagen weer op voorraad zijn. Handgemaakte armaturen zijn gebonden aan een langere levertijd (zie de productomschrijving bij het artikel). Zodra uw bestelling compleet is, sturen wij de goederen direct op. Is een product (tijdelijk) niet leverbaar, *dan halen wij deze in principe uit onze webshop gedurende die periode of passen de levertijd in de productomschrijving aan. Mocht een product desondanks toch onverwachts een langere levertijd hebben, dan  nemen wij contact met u op en behoudt u het recht de bestelling te annuleren.

      Pakketten worden doorgaans 2x per week verzonden. Meestal dinsdag en donderdag.


      Bezorgservice
      De meeste bestellingen versturen wij voor u per PostNL. PostNL biedt 2 afleverpogingen of levert het af bij de buren danwel een parcelshop. Het is helaas niet mogelijk om aan te geven dat het pakket niet bij de buren afgegeven mag worden. Is het pakket afgeleverd bij een parcelshop en haalt u het pakket niet binnen 10 dagen af, dan zal het pakket geretourneerd worden aan Lichtpunt Nederland.
      Na verzending ontvangt u een automatisch bericht met de pakketcode waarmee u de bezorging via www.tracktrace.nl kunt volgen (eventueel in uw spambox).
      Het is bij deze diensten niet mogelijk aan te geven op welke dag of tijdstip er kan worden afgeleverd. Doorgaans leveren ze het pakket  alleen doordeweeks af (in veel delen van Nederland ook op zaterdag).
      Bestelt u vanaf  59.95 euro? Dan is de verzending gratis. Voor bestellingen onder dat bedrag zijn de verzendkosten 6,50 euro.

      Niet alle pakketten worden via PostNL verzonden. Sommige gaan i.v.m. de breekbaarheid of afmetingen via een privé-koerier.

      Het is niet mogelijk om aan te geven dat u het pakket wilt ophalen of laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.

      Bezorging door privé-koerier
      Sommige artikelen zijn niet geschikt om per pakketpost  te versturen. Hiervoor schakelen wij een gespecialiseerd transportbedrijf in, dat het armatuur zorgvuldig vervoert of wij maken met u een afspraak om deze zelf bij u te bezorgen. De extra kosten van  20,- euro die hiervoor gemaakt worden, ontvangt u van ons als korting.

      RETOURNEREN

      MELD UW RETOUR VOORAF ALTIJD AAN! HEEFT U EEN PAKKETCODE VAN UW RETOURZENDING, GEEF DEZE DOOR DAN KUNNEN WIJ VOOR U MEE OPLETTEN OF HET AANKOMT.

      Het kan zijn, dat u een artikel wilt retourneren, omdat het bijvoorbeeld niet bevalt of u wilt afzien van de aankoop.
      Artikelen mogen binnen 14 dagen na aankoop worden geretourneerd. U krijgt dan het bedrag teruggestort . De verzendkosten voor het terugsturen van een product komen voor uw eigen rekening evenals het risico voor het verzenden. De artikelen die wij verkopen zijn gevoelig: u dient daarom voor een adequate verpakking te zorgen. Het product dient in de originele staat te worden geretourneerd en zal bij retourneren gecontroleerd worden op wijzigingen aan het product. U dient een retour vooraf per e-mail te melden, zodat wij op de hoogte zijn. U ontvangt eventueel instructies en de retour wordt bij ons geregistreerd.

      Retour sturen-> altijd vooraf melden!

      Maatwerk lampenkappen:
      Alle stoffen lampenkappen worden speciaal op bestelling met de hand gemaakt. Deze vallen onder maatwerk en kunnen niet zonder overleg geretourneerd worden. Laat u voor uw bestelling adviseren of u de juiste maat en stof bestelt. Wij adviseren u hiervoor langs te komen bij onze vestiging Breda. Bent u desondanks niet tevreden met de ontvangen kap, neem dan altijd eerst contact met ons op.

      Ik heb niet het juiste artikel ontvangen of het artikel is beschadigd.
      In het geval dat u het verkeerde artikel geleverd heeft gekregen of het door u bestelde artikel beschadigd is aangekomen, verzoeken wij u hier binnen 3 dagen per e-mail melding van te maken.
      U kunt het artikel terugsturen naar Lichtpunt Nederland. Daarna zullen wij z.s.m. het juiste artikel naar u toesturen, zonder hiervoor opnieuw kosten te berekenen. Wilt u toch afzien van de koop, dan zijn de gemaakte kosten voor uw eigen rekening.

      Naar welk adres kan ik artikelen terugsturen?
      U kunt artikelen retourneren aan:
      Bloqq / Lichtpunt NL
      Molenstraat 13
      4902NM OOSTERHOUT
      Nederland

      Gelieve uw naam en bestelnummer op een briefje o.i.d. erbij te stoppen. Dan kan het direct voor u verwerkt worden na binnenkomst.

      Tijdens de wettelijke zichttermijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en incl. de productverpakking. Hij/zij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. 
      Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform eventueel door de ondernemer verstrekte redelijke instructies. De fabrieksverpakking maakt deel uit van het product. De fabrieksverpakking mag niet beschadigd worden t.b.v. verzending (m.a.w. beschrijven, als verzenddoos gebruiken o.i.d.). Indien beschadiging aan de fabrieksverpakking leidt tot waardevermindering van het product (m.a.w. kan niet als zijnde nieuwstaat aangeboden worden) worden deze kosten doorberekend aan de klant.

      De belangrijkste regels bij het retourzenden:

      -meld uw retour vooraf aan. Dan zijn we op de hoogte dat het onderweg is en kunnen we voor u mee opletten of het aankomt.

      -verpak het goed, op eenzelfde wijze als geleverd. Ook dient de originele verpakking van het product intact en onbeschreven te zijn.

      -het product dient weer compleet en onbeschadigd te worden teruggezonden

      -u verzendt het pakket via dezelfde of soortgelijke pakketdienst.

      -producten en de productverpakking die beschadigd/incompleet worden teruggezonden kunnen niet als nieuw worden teruggenomen.Waardevermindering zal worden doorberekend aan de klant.

      -u draagt het risico voor een juiste terugzending. Indien u een pakket niet aangetekend verzendt en het raakt zoekt/komt niet aan, dan draagt u hiervoor zelf het risico.

      Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
      Zodra wij het artikel in ongeschonden staat hebben ontvangen, wordt bekeken of u het juiste artikel heeft teruggezonden en er geen wijzigingen aan zijn gemaakt. Vervolgens maken wij het aankoopbedrag incl. verzendkosten over. Verzendkosten voor het terugsturen zijn voor uw eigen rekening. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het artikel wordt het aankoopbedrag door Lichtpunt Nederland overgemaakt. Aan betalingen die wij van u ontvangen zijn kosten verbonden. Daarom zullen de meeste terugbetalingen, met name die met creditcard en paypal, worden teruggedraaid (naar hetzelfde rekeningnummer). U heeft dan helaas niet de keuze om het bedrag op andere wijze/rekening te ontvangen.

      Garantie:
      Op alle armaturen krijgt u 1 jaar garantie. Op veel van onze producten krijgt u zelfs een garantietermijn van 2 jaar of langer. Mocht er zich toch een defect voordoen binnen die periode, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij zullen u verzoeken het defecte artikel in te leveren en stellen vast of het artikel gerepareerd kan worden. De kosten voor reparatie neemt Lichtpunt Nederland voor rekening. Kan het artikel niet gerepareerd worden, dan ontvangt u een vervangend exemplaar. De garantie is afhankelijk van de manier waarop u het artikel gebruikt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor de garantie. Bij garantie dient u het aankoopbewijs te overleggen, wij verzoeken u dan ook dit zorgvuldig te bewaren gedurende de garantieperiode.
      Lichtbronnen zijn wettelijk uitgesloten van garantie, omdat het gebruik hiervan niet gecontroleerd kan worden. Alle losse, niet dichtgesealde, lichtbronnen worden door ons van te voren gecontroleerd op breuk en werking. Vaak worden lichtbronnen als service bij een armatuur geleverd, zodat de aankoop geen extra hoge kosten met zich meebrengt. Deze lichtbronnen vallen niet onder de garantie die op het armatuur worden gegeven.